Extra aandacht nodig voor veiligheid op de bouw.

Direct toezicht en goede communicatie zijn essentieel.

De Inspectie SZW meldt dat het aantal dodelijke ongevallen in de bouw ten opzichte van vorig jaar sterk is toegenomen.

De stijging van 56% komt onder meer door de toename van de bouwproductie. Daarnaast spelen direct toezicht op de werkvloer en communicatie (met name door verschillende talen en goede samenwerkingsafspraken) een belangrijke rol.

De opdrachtgever van een bouwproject heeft een belangrijke rol als het gaat om veiligheid. Het is bijvoorbeeld erg belangrijk dat er een veiligheids- en gezondheidsplan (V&G-plan) wordt opgesteld waarin de afspraken staan die zorgen dat er veilig en gezond wordt gewerkt.

Allround Security Company, onderdeel van AVAQ Groep, helpt opdrachtgevers bij het opstellen van een onafhankelijk V&G-plan en verzorgt direct toezicht en coördinatie aangaande veiligheid namens de opdrachtgever. Op deze manier is voor iedereen duidelijk wie er verantwoordelijk is voor de veiligheid van alle medewerkers op de bouwplaats.

216783 thumb img 2143 1024 69d87c original 1467820430

Medewerkers van Allround Security Company in de vroege ochtend op de bouwplaats voor het uitvoeren van V&G-coördinatie.