AVAQ Groep en Christelijke Agrarische Hogeschool Vilentum starten samenwerking.

Studenten in de rol van New Business adviseurs.

20 AUGUSTUS 2014, DRONTEN, NETHERLANDS
Samenvatting
In november 2014 starten dertig studenten van de CAH (Christelijke Agrarische Hogeschool) Vilentum aan het innovatietraject van AVAQ Groep. De studenten zullen de rol van New Business adviseurs vervullen om te komen tot strategische alternatieven binnen AVAQ Groep en de ontwikkelde app: Appcident®.

Studenten werden vroeger vooral opgeleid om te gaan werken voor een baas. Maar inmiddels verdient 1 op de 8 werkende Nederlanders zijn geld als ondernemer. Het kabinet wil daarom dat er meer aandacht komt voor ondernemerschap in de lesprogramma's. (www.rijksoverheid.nl)

Hogeschool CAH Vilentum zoekt hiervoor samenwerking met verschillende ondernemers uit de regio. AVAQ Groep is één van die ondernemers en start eind 2014 met de eerste opdracht.

Dertig CAH Vilentum studenten, verdeeld over zes projectgroepen, gaan in een periode van acht weken aan de slag met een innovatievraag van AVAQ Groep. Het doel is dat de uitkomsten bijdragen aan strategische verbeteringen binnen AVAQ Groep en specifiek aan Appcident.

Appcident is een smartphone applicatie en webgebaseerd dashboard ontwikkeld binnen AVAQ Groep. Met de app kan eenvoudig en snel gerapporteerd worden vanaf iedere locatie. Het web-dashboard dat binnenkort beschikbaar is, geeft een overzicht van alle rapporten, eenvoudig gefilterd op bijvoorbeeld locatie of type melding. Met Appcident kan iedereen bijdragen aan een veilige werkomgeving.

De opdracht voor de CAH Vilentum studenten richt zich voornamelijk op het strategisch management van AVAQ Groep: het anticiperen op de veranderende omgeving, met betrekking tot de economie, wetgeving, klanten, concurrenten, enz. en het in stand houden en ontwikkelen van bekwaamheden om de doelen van de organisatie ook op langere termijn te verwezenlijken.

De studenten zullen twee producten afleveren: een inspiratieplan en een strategisch plan. In het inspiratieplan staan verschillende voorstellen waaruit AVAQ Groep hét idee waarmee de studenten verder gaan zal kiezen. Het daarop volgende strategische plan wordt zowel mondeling als schriftelijk gepresenteerd. De presentatie van het strategische plan zal begin 2015 plaatsvinden.

AVAQ Groep bouwt sinds 1998 aan een wereld waar mensen veilig en in vertrouwen met elkaar kunnen samenleven én samenwerken. De diensten en producten zijn onderverdeeld in de categorieën: Fraude & Integriteit, Veilige Werkomgeving en Persoonlijke Veiligheid.

Citaten
"Op naar een mooie samenwerking!" Geert Sol - Hogeschooldocent Bedrijfskunde en agribusiness